Electroplatforme

Electroplatformele din gama VI&RUS sunt proiectate pentru transportul incarcaturilor pe distante scurte sau medii. Ele sunt sigure in exploatare pe suprafete tari si netede la temperaturi intre -25 si +45°C.

Electroplatformele standard din familia VI&RUS sunt mijloace de transport cu o capacitate de 2,0 – 3,0 tone si cu o forta de tractiune de pana la 2500N.

La comanda se poate livra o versiune a electroplatformei cu cabina inchisa de tip auto.

Cabina este rigida si este echipata cu geamuri tip duplex fixate cu chedere  speciale.

Cabina poate fi echipata cu sitem de incalzire pentru controlul optim al temperaturii iar deschiderea geamurilor laterale permite ventilarea. Pe panoul din fata este instalat stergator de parbriz. Designul cabinei este modern, futuristic, corespunzand calitatilor de exploatare a platformei.

  1. Sasiul
    Constructia acesteia este din teava de otel cu profil patrat consolidate prin sudura cu bare transversale, asigurind fixarea altor unitati si permitand accesul liber la reparatie si intretinere. Lampile de pozitie , farurile si semnalizarea luminoasa si acustica corespund normelor CE.
  2. Sistemul de directie
    Puntea de directie din fata este fixata articulat de sasiu. Amortizoarele din cauciuc asigura o atenuarea socurilor platformei pe suprafete neregulate. Unghiul de rotatie mare a rotilor comandate permite obtinerea unei minime raze de rotire si o buna manevrabilitate a platformei. Comanda directiei-mecanica de tip globoidal surub melcat si rola. Diametrul volanului si raportul de demultiplicare al mecanismului de directie asigura o conducere usoara a platformei.
  3. Punte motoare
    Motorul electric si reductorul sau sunt montate paralel cu axa puntii din spate. Momentul de rotatie este transmis la roti prin intermediul unui reductor cu roti clindrice in doua trepte, diferential cu pinioane conice simetric cuplat la cele doua semiaxei descarcate.
  4. Echipament electric
    Instalatia electrica standard este de tipul conventional ( contactori si rezistente de putere ) insa optional poate fi livrata si cu instalatie de control electronic al vitezei ( regulator impulsuri CURTIS ). Motorul electric de curent continuu cu bobinare conexiune serie. Contactorii cu sistem de dublu contact cu arc si si camera de stingere cu baleiaj magnetic. Controllerul de comanda cu cinci trepte la modelul EPVR 2000 si cel cu sase trepte la modelul EPVR 3000 asigura caracteristici dinamice deosebite: pornire lina, ferind bateria si economisind energia in timpul lucrului cu doua caracteristici automate. Sistemul electronic de control CURTIS asigura o deplasare mai lina si avind modul de franare dinamic cu recuperare permite utilizarea optima a resurselor bateriei. Platforma este livarata cu baterie de tractiune standard. La comanda aceasta poate fi schimbata cu baterie de capacitate sporita.

    Electroplatforma Baterie cu capacitate sporita (Panzer)
    . Voltaj [V] Capacitate[Ah]
    EPVR 2000  2 x 40  160
    EPVR 3000  2 x 40  280
  5. Sistem de franare
    Platformele sunt echipate cu frane cu tambur la rotile motrice. Franele se actioneaza prin doua sisteme independente: frina de serviciu , sistem hidraulic cu actionare de la pedala si frina de parcare cu actionare manuala. Odata cu actionarea sistemelor de frinare printr-un microlimitator se interzice alimentarea cu tensiune a consumatorilor platformei fapt care protejeaza bateria de suprasolicitare inutile.